Generelle spørgsmål

Her finder du svar på de ofte stillede generelle spørgsmål i socialtilsynet.

  • Hvad er høring over tilsynsrapport?
    Både plejefamilier og sociale tilbud får tilsynsrapport i høring. Det vil sige, at plejefamilier og sociale har mulighed for at komme med eventuelle bemærkninger til faktuelle oplysninger og vurderinger, der fremgår af tilsynsrapporten.
    En høringsperiode er på 14 dage. Plejefamilier og sociale tilbud bedes sende eventuelle bemærkninger til socialtilsynet 14 dage efter at have modtaget tilsynsrapporten.  
  • Hvad sker der med de filer / dokumenter, som vi sender til Socialtilsyn Syd?
    Alle dokumenter gemmes i et sikkert og låst journaliseringssystem. I systemet er alle tilbud og plejefamilier oprettet i og efter egen mappe/sag.
    Medarbejdere i Socialtilsyn Syd har adgang til systemet. Få medarbejdere er hen over konkrete mapper/sager. Administrativ personale og tilsynskonsulent er typisk hen over de tilsendte dokumenter. Administrativ personale scanner dokument sendt pr. almindelig post og journaliserer det i det sikre system. Dokumentet makuleres efter journalisering. Dokument tilsendt digitalt (via sikker digital post) uploades og journaliseres i det sikre system. Det tilsendte dokument slettes fra postkassen.
  • Hvad er Tilbudsportalen (TP)?
    Tilbudsportalen er et landsdækkende udstillingsvindue for tilbud og plejefamilier. TP er lovpligtig. Med TP kan sagsbehandlere matche borgere med plejefamilier eller tilbud. Alle godkendte plejefamilier og tilbud fremgår af TP. Læs om Tilbudsportalen på TP's egen hjemmeside (åbner i nyt vindue).